יישור שיניים מהיר: כל מה שרציתם לדעת

תחום טיפולי השיניים התפתח מאוד בשנים האחרונות. טיפולי שיניים, גם בישראל, הפכו נגישים וזולים יותר ויחד איתם גם טיפול האסתטיקה לפה. בנוסף לכך המודעות שלנו להיגיינת הפה השתפרה ונכנסו שיטות חדשות ליישור שיניים, הלבנת שיניים וכדומה.

יישור שיניים מהיר כל מה שרציתם לדעת
יישור שיניים מהיר כל מה שרציתם לדעת

באשר ליישור שיניים אין ספק שמדובר בטיפול שקודם כל נוגע לבריאות ולתקינות השן, החשובות מאוד ללעיסה וכדומה אך אם אפשר להשיג את אותן תוצאות בצורה נוחה ונעימה יותר לעין בוודאי שנשמח לכך ונעדיף לבחור את השיטה מתקדמת יותר ליישור השיניים, כמובן בלי לוותר על הבטיחות ועל איכות הטיפול והאפקטיביות שלו.

שתי השיטות העיקריות ליישור שיניים מהיר

קיימות מגוון שיטות ליישור שיניים אך בגדול אפשר לחלק אותן לשתי קבוצות מרכזיות : יישור שיניים בעזרת מתקן נשלף ויישור שיניים על ידי מתקן קבוע . הנה ההבדלים היתרונות של כל שיטה:

יישור שיניים מהיר על ידי מתקן נשלף – אחת השיטות הבולטות לטיפול יישור שיניים מהיר על ידי מתקן נשלף היא השיטה המשתמשת בקשתיות שקופות הקרויה שיטת INVISALIGN. בבסיס השיטה נמצאת טכנולוגיה חדשנית המאפשרת לרופא המטפל לבנות באמצעות הדמית תלת ממד מתקן שקוף ונשלף לשיניים בהתאמה אישית לכל מטופל. בסוף תהליך ההדמיה נוצרות סדרה של קשתות שקופות ואסתטיות המתלבשות באופן מושלם על שיניים כאשר יש להחליפן מדי כמה שבועות לתיקון וסידור השיניים לשביעות רצון הרופא והמטופל ובהתאם לתוכנית העבודה שנקבעה מראש ליישור השיניים בהתאם לצורך המטופל. הקשתות הללו נוחות ללבישה, קלות להסרה ולניקוי, בקושי נראות ויותר נעימות לנשיאה מכל מתקן אחר – כל היתרונות המאפשרים גם לילדים וגם למבוגרים ליהנות מהן ולשאת אותן כמעט 24 שעות ביממה ולהגיע לתוצאות מעולות.

קחו בחשבון שבכל זאת מדובר בתהליך של כמה חודשים לפחות, אך שיטת טיפול זו ממוקדת יותר, איכותית וחכמה יותר ומאפשרת לטפל בכל שן בנפרד בצורה מדויקת יותר, לא פלא שהיא שיטת יישור שיניים נפוצה מאוד בשנים האחרונות.

בעיה אחת שעלולה להיווצר עבור מי שמתעניין בשיטה זו ליישור שיניים היא שבמידה ויש לכם בעיה בחניכיים או במקרים אחרים, ייתכן ושיטה זאת לא תתאים לכם, לכן יש צורך להתייעץ עם האורתודנט המטפל ולקבל ממנו חלופות ליישור השיניים בשיטה אחרת או לטפל בדלקת החניכיים ולאחר שזו תסתיים לבצע את הטיפול המבוקש.

יישור שיניים מהיר על ידי  מתקן קבוע – כולנו מכירים את הטבעות המתכתיות שעיטרו את פיותיהם של אלפי נערים ונערות מתבגרים בשנות ה – 90. שיטת יישור השיניים הקלאסית הזו כמעט עברה מהעולם הן בשל חוסר האסתטיות שלה והן בשל הבעיות שנוצרו מדי פעם בשימוש באותן קוביות ממתכת כאשר לפעמים יש צורך לתקן אותן, להחזיר אותן מקום או לסדר את הקוביות ואת חוטי המתכת המחברים ביניהן , דבר לא נעים לכל הדעות ואפילו מפחיד כאשר לא רגילים לכך.

כיום יש שיטות והתקנים חדשים ליישור שיניים באמצעות מתקן קבוע כאשר הבולטת שבהם היא שיטת יישור השיניים על ידי מתקן קבוע בשיטת ה – DAMON.  בשיטה זו עושים שימוש בסמכים פנימיים או על פי רוב או חיצוניים, היכולים להיות עשויים ממתכת, חרסינה או פורצלן והם מותקנים בצורה נסתרת כאשר הם פנימיים ולכן רבים מעדיפים להשתמש בשיטה זאת.  יש לשיטה מספר יתרונות וביניהם זמן הטיפול הקצר באופן יחסי לעומת שיטות אחרות וכן תוצאות טובות מאוד. בנוסף השיטה מתאימה לטיפול לכל הגילאים, לילדים ולמבוגרים והיא לא כואבת ואפקטיבית מאוד בשל היותה מותאמת באופן אישי למבנה הפה ולכל שן בנפרד ולכל מטופל בהתאמה אישית.

מדובר בשיטה העושה שימוש בכוח עדין ליישור השיניים, היא אסתטית, מהירה ומאפשרת הן לאכול והן לשמור על היגיינת הפה בנוחות רבה יחסית.

לסיכום, קיימות כיום מגוון שיטות טיפול ליישור שיניים,  הטכנולוגיה השתפרה, חומרי הגלם השתפרו וההתקנים הפכו קלים ונוחים יותר לנשיאה בין אם מדובר בהתקנים קבועים או נשלפים. 

הפרמטרים שצריכים להילקח בחשבון כאשר שוקלים איזו שיטה ליישור שיניים לבחור צריכים להיות : איכות הטיפול, נוחות המתקן, אסתטיות ומראה, יכולת המטופל לאכול ולנקות את השפה והשיניים בקלות ועוד.

בכל מקרה רצוי להתייעץ עם הרופא המטפל או האורתודנט שעומד לבצע את הטיפול וכן להגיע למרפאה, לראות את ההתקנים ולקבל פירוט על כל השיטות הקיימות ליישור השיניים, ההבדלים ביניהן, היתרונות של כל שיטה על פני האחרת וכדומה.

יישור שיניים – מה חשוב יותר: מהירות או איכות?

נדמה שהתשובה ברורה, איכות הטיפול חשובה לאין שיעור על מהירות הטיפול כאשר גם נוחות משחקת תפקיד ולבסוף הנראות של המתקן המקשט את הפה שלכם כמעט 24 שעות ביממה למשך תקופה לא קצרה בכלל. בין כל הפרמטרים: נוחות, נראות ואיכות, כמובן שאיכות המתקן והטיפול הכי חשובה אך כיום אפשר ליהנות מכל העולמות יחד כאשר צריך לבחור שיטה ליישר השיניים.

 צריכים ליישר את השיניים? אל תתפשרו

בחרו את השיטה המתקדמת ביותר , זאת שתעשה עבורכם את העבודה המקצועית ביותר ותיישר את השיניים שלכם על הצד הטוב ביותר גם במחיר של חוסר נוחות זמנית או מראה לא אסתטי במיוחד. שווה לסבול מעט כמה חודשים ולהגיע לצד השני של הטיפול עם שיניים ישרות אשר תורמות לא רק למראה הפה, הפנים והחיוך שלכם אלא יותר חשוב: עוזרות לכם ללעוס בצורה טובה יותר ולהגן על השיניים שלכם מבעיות אחרות. בהצלחה!